SUBHANAALAH....!!! INILAH PENEMUAN BENDA-BENDA FIRAUN BERUSIA 1575 TAHUN.. INI SEMUA BUKTI KEBENARAN AL-QUR'AN BERIKUT GAMBAR YANG ADA DALAM LAUT..

Apa yang terdaftar di dalam al - quran ialah benar serupa mana firman allah, firaun dan juga pengikut - pengikutnya ditenggelamkan kerana mendustakan ayat - ayat tuhannya. saat ini ini kebenaran ayat al - quran tersebut di perlihatkan bila satu bandar di dalam air di temukan selepas 1500 th..

berdasar pada firman allah.. .

“ (suasana mereka) sama pula dengan kondisi fir’aun dan juga pengikut - pengikutnya dan sebagian orang yang lebih dahulu. mereka mendustakan ayat - ayat tuhannya jadi kami membinasakan mereka karna dosa - dosanya dan juga kami tenggelamkan fir’aun dan pengikut - pengikutnya ; dan juga kesemuanya ialah sebagian orang yang zalim. ” (qs.  (AL) anfaal, 8 : 54).

ianya ditemukan bila kumpulan - kumpulan arkeologi yang diketuai oleh seseorang pakar arkeologi marin perancis franck goddio terjumpa sebagian aset, dia bawa mereka pada satu di antara temuan terbanyak dalam dikala ke - 21, iaitu bandar di air ini.

temuan itu berlaku bila goddio berupaya mencari kapal perang napoleon dari 1798 battle of the nile, bila ia telah ditaklukkan oleh nelson waktu itu, dan juga ianya telah bawa pada temuan ini. pasukan goddio telah diiringi oleh pusat oxford buat maritim arkeologi dan juga jabatan antikuiti mesir telah menciptakan pelbagai temuan ini.

diantara penemuannya ialah serupa arca dewa hapi, arca granit merah ratu ptolemy, dulang emas, arca gangsa daripada dinasti ke - 26 firaun, satu lampu purba dan juga bermacam temuan lagi.

penyelidik pula telah mendedahkan pelbagai artifak keagamaan di bandar tenggelam itu, tercantum ukiran batu 16 kaki diprediksi telah menghiasi kuil pusat bandar dan juga sarcophagi batu kapur yang dipercayai mengandungi haiwan mumia






(sumber: https:// hikmasehat. blogspot. com/2017/01/subhanaalah-inilah-penemuan-benda-benda. html)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.